همه مقالات

نمایش جزئیات

دلایل دیر روشن شدن ال 90

تعمیرگاه رنو تهران_رنوتهران_علت دیر روشن شدن ال 90 درصبح_رفع عیب دیر روشن شدن ال 90_علت دیر روشن شدن ال 90_دلایل سخت روشن شدن ال 90_

علت روشن نشدن یا سخت روشن شدن ال۹۰ و راهکار برطرف کردن آن


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

با توجه به اینکه بیشتر مراجعه کنندگان به تعمیر گاه رنو تهران با این مشکل که خودروی ال ۹۰ در صبح دیر یا سخت روشن می شود روبرو می شوند ، در این مقاله به امر دیر روشن شدن خودروی ال ۹۰ خواهیم پرداخت .

 

به یاد داشته باشید هر گونه رفتار غیرعادی در خودرو ال ۹۰ را باید جدی گرفت تا هزینه تعمیر را بالا نبرد .

در این مقاله صرفاً برای بالا بردن آگاهی دارندگان خودرو ال ۹۰ بوده تا با آگاهی بیشتر نسبت به تعمیر خودروی خود اقدام کنند .

عوامل دیر روشن شدن خودروی ال ۹۰ عبارتند از :

 

خرابی پمپ بنزین

در خودروی ال ۹۰ پمپ بنزین از نوع برقی بوده و با برق باطری کار می کند .

پمپ بنزین ال ۹۰ در داخل باک این خودرو نصب شده است و وظیفه انتقال بنزین را به پشت سوزن انزکتور دارد و علاوه بر انتقال بنزین باید دو بار فشار تولید کند که قطعه فشار شکن این وظیفه را به عهده دارد . در صورت خرابی این قطعه فشار از پشت سوزن انژکتور برداشته می شود و باعث دیر روشن شدن خودرو می شود .

 

گرفتگی صافی بنزین

صافی بنزین ال ۹۰ را باید هر ۱۰ هزار کیلومتر تعویض نمود . در صورت عدم تعویض به موقع آشغال و ناخالصی های باک ، فیلتر بنزین را کیپ کرده ، بنزین کافی به موتور نرسیده و باعث دیر روشن شدن خودرو می شود .

 

 گرفتگی سوزن انژکتور

سوزن انژکتور ال ۹۰ وظیفه تزریق سوخت به صورت پودری به داخل سیلندر را دارد تا با هوا مخلوط شوند و عمل احتراق صورت گیرد .

حال اگر در سرویس دوره ای سوزن انژکتور شست و شو نشود ، باعث گرفتگی سوزن می شود و بنزین کافی به سیلندر تزریق نشده و باعث دیر روشن شدن خودرو می شود .

 

خرابی استکان تایپیت ها

در خودروی ال ۹۰ برای تنظیم لقی سوپاپ ها از استکان تایپیت استفاده می کنند که این استکان تایپیت ها با فشار روغن کار می کند و باعث تنظیم خودکار لقی سوپاپ شود . در صورت خرابی استکان تایپیت تنظیم لقی سوپاپ ها بهم ریخته و خودرو دیر روشن می شود.

خرابی استوپر موتور

در خودروی ال ۹۰ برای روشن کردن موتور نیازی به گاز دادن نمی باشد وظیفه این کار به عهده ی استوپر موتور می باشد . در صورت خرابی این قطعه خودرو دیر روشن می شود .

 

نشت هوا

در خودروی ال ۹۰ اورینگ های منیفولد هوا وظیفه آب بندی را داشته تا هوای بیرون به داخل موتور راه پیدا نکند . در صورتی که این اورینگ ها فرسوده شوند ، باعث می شود هوای بیرون به داخل راه پیدا کند و خودرو دیر روشن شود .

 

نشتی بنزین

در خودروی ال ۹۰ همیشه پشت سوزن انژکتور دوبار فشار می باشد در صورت خرابی سوزن انژکتور بنزین به داخل سیلندر راه پیدا کرده و باعث خفه شدن موتور شده و خودرو دیر روشن می شود.

 

گرفتگی کاتالیزور ال ۹۰

در خودروی ال ۹۰ برای کنترل آلایندگی ها از سیستم کاتالیزور استفاده می کنند تا با استفاده از کاتالیزور گازهای خروجی مضر گرفته و به گاز خنثی تبدیل شوند. در صورت کارکرد بالا این گاز ها باعث پرشدن کاتالیزور می شود و خروج گاز های خروجی مختل می شود و باعث دیر روشن شدن خودرو می شود .

 

خرابی شمع

در خودروی ال ۹۰ شمع نقش مهمی در روشن شدن خودرو دارد . برای احتراق سیلندر نیاز به جرقه می باشد و وظیفه این جرقه به عهده شمع است. بنابراین در صورت خرابی شمع ، خودرو دچار افت جرقه شده و احتراق صورت نمی گیرد و خودرو دیر روشن می شود . لازم به ذکر است عمر مفید شمع ۲۰ هزار کیلومتر می باشد .

 

راه های برطرف کردن دیر روشن شدن خودروی ال ۹۰ در صبح

برای برطرف کردن عیب های دیر روشن شدن ال ۹۰ در صبح  به قسمت تنظیم موتور تعمیر گاه رنو تهران مراجعه کرده تا نسبت به رفع عیب اقدام شود .

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002